14
iul.

Tania Muşina – Ipostaze ale feminităţii în romanele Virginei Woolf şi ale Hortensiei Papadat-Bengescu

34,00 lei

Cartea doamnei Tania Muşina face parte din seria lucrărilor fenomenologice şi comparatiste de bună factură care, asumându-şi principiul tematic, radiografiază anumite probleme sprijinindu-se pe diferite perspective, adecvate la o analiză a tuturor aspectelor care ar interesa situarea corectă a celor două autoare, Virginia Woolf şi Hortensia Papadat-Bengescu, din spaţii culturale diferite, în contextul unei tipologii specifice.

Descriere

„Cartea doamnei Tania Muşina face parte din seria lucrărilor fenomenologice şi comparatiste de bună factură care, asumându-şi principiul tematic, radiografiază anumite probleme sprijinindu-se pe diferite perspective, adecvate la o analiză a tuturor aspectelor care ar interesa situarea corectă a celor două autoare, Virginia Woolf şi Hortensia Papadat-Bengescu, din spaţii culturale diferite, în contextul unei tipologii specifice.” (Ovidiu Moceanu)

„Volumul Taniei Muşina pleacă, în primul rând, dintr-o feminitate profundă şi puternic spiritualizată, care e preocupată să ştie ce se petrece în diferite contexte existenţiale, la rândul lor multiplu situaţionalizate, cu alte trupuri şi minţi feminine. Un decupaj era necesar, desigur, iar autoarea alege să compare universurile create de Virginia Woolf şi Hortensia Papadat-Bengescu, două scriitoare venite în literatură în acelaşi timp, prima jumătate a secolului al douăzecilea, din (şi cu) două lumi aparent diferite. Nordul anglo-saxon şi sud-estul balcanic nu par să îşi dea mâna cu uşurinţă într-o comparaţie care presupune, întâi de toate, un număr de similitudini sau caracteristici comune.” (Andrei Grigor)

Informații suplimentare

Autor

Anul apariției